تور کربلا

تور کربلا هوایی تور کربلا زمینی هر هفته به طور مرتب

تور کربلا

تور کربلا هوایی تور کربلا زمینی هر هفته به طور مرتب

تور کربلا هوایی تور کربلا زمینی هر هفته به طور مرتب

  • ۰
  • ۰

بررسی دلایل ثابت ماندن وزن نوزاد
عوامل خطر ساز برای افزایش وزن ؛ چه زمانی ثابت ماندن وزن نوزاد نگران کننده است؟

درحالی که بیشتر نوزادان تازه متولد شده و کودکان به خوبی با شیر مادر تغذیه می شوند و وزن می گیرند، بعضی از نوزادان به احتمال زیاد به سختی با شیر مادر تغذیه می شوند.زمانی که یک کودک در معرض خطر ابتلا به مشکلات شیردهی است، شانس رشد و افزایش وزن با سرعت کم، بالاتر است. چند عارضه معمولی که می تواند روی سرعت وزن گرفتن تاثیر بگذارند، عبارتند از:

    عفونت گوش
    برفک
    ریفلاکس
    کم خونی
    آلرژی
    مشکلات زبان و عفونت های دستگاه ادراری

تولد نوزاد نارس یا زایمان زود هنگام:

نوزادان کوچکتر یا افرادی که قبل از 37 هفته به دنیا آمده اند، ممکن است قدرت یا انرژی لازم را برای زمان طولانی نداشته باشند تا تمام شیری که نیاز دارند را از سینه مادر بگیرند.

آن ها هم چنین بیشتر از حد معمول خواب هستند و مشکلات پزشکی مانند زردی یا کم آبی بدن را تجربه می کنند. که حتی می تواند تغذیه با شیر مادر را دشوار تر کند.

مشکلات دهانی :

موضوع نگه داشتن سینه مادر ، بلعیدن پستان با نوک بزرگ پستان مادر، برای هر کودکی می تواند سخت باشد. با این حال، نوزادان با دهان کوچک و یا یک مسئله فیزیکی مانند کوتاهی زبان یا شکاف لب و کام می توانند مشکل پستان مادر را بگیرند.

زردی :

نوزادان مبتلا به زردی ممکن است توناژ زردی روی پوستشان داشته باشند. این موضوع می تواند بچه ها را بسیار خواب آلود و بی علاقه نسبت به تغذیه با شیر مادر بکند.

 ریفلاکس :

نوزادان مبتلا به ریفلاکس پس از تغذیه، بالا می آورند یا استفراغ می کنند، آن ها نه تنها از شیر تغذیه می نمی کنند، بلکه اسید حاصل از ریفلاکس می تواند گلو و مری آن ها را تحریک کند و تغذیه با شیر مادر را دردناک کند.

 بیماری:

نوزادان مبتلا به بیماری یا عفونت ممکن است از شیر مادر تغذیه نکنند، آن ها ممکن است افرایش وزن نداشته باشند و حتی وزنشان کاهش پیدا کند، به خصوص اگر اسهال داشته باشند یا استفراغ کنند.

 مسائل عصبی :

مسایل عصبی مثل سندروم داون می تواند مانع از توانایی کودک در نگه داشتن سینه مادر و پرستار به طور صحیح شود.

  • ۹۸/۰۴/۲۰
  • حمیدرضا صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی