تور کربلا

تور کربلا هوایی تور کربلا زمینی هر هفته به طور مرتب

تور کربلا

تور کربلا هوایی تور کربلا زمینی هر هفته به طور مرتب

تور کربلا هوایی تور کربلا زمینی هر هفته به طور مرتب

  • ۰
  • ۰

تغذیه معمول با شیر مادر

به کودکتان هر دو تا سه ساعت و هر زمان که او نشانه های گرسنگی را نشان می دهد شیر دهید. کودک خود را در برنامه تغذیه ای در هر سه تا چهار ساعت مانند یک دستور تغذیه با شیر خشک قرار ندهید. از آن جا که شیر مادر به راحتی قابل هضم است، نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند باید بیشتر شیر بخورند.

از استفاده از پستانک اجتناب کنید(در ابتدا)

برای 4 تا 6 هفته اول از پستانک دوری کنید. اگر کودک شما به جای مکیدن پستان، پستانک را بمکد. به انداره شیر مادر را نخواهد گرفت. پستانک هم چنین می تواند کودک شما خسته کند. بنابراین ممکن است هنگامی که سینه مادر را می گیرد به خوبی شیر نخورد. اگر کودک شما با شیر مادر تغذیه می شود و به خوبی وزن می گیرد، می توانید به او پستانک بدهید.

ماساژ دادن نوزاد را یاد بگیرید

ثابت شده که این موضوع فرایند هضم و افزایش وزن را بهبود می بخشد.

در طول تغذیه نوزادتان را بیدار نگه دارید.سعی کنید به مدت 20 دقیقه در هر بار تغذیه با شیر مادر کودک خود را فعال نگه دارید.اگر نوزاد تازه متولد شده دارید،سعی کنید او را با غلغلک دادن پاها بیدار نگه دارید. حالت شیردهی خود را تغییر دهید. پوشک او را عوض کنید و آروغ او را بگیرید یا از روش شیردهی گزینه ای استفاده کنید.

غذاهای جامد را متوقف کنید یا کاهش دهید، به خصوص اگر نوزاد کمتر از 6 ماه دارید، اکثر مواد غذایی جامد دارای کالری و مواد غذایی کمتری نسبت به شیر مادر هستند، به علاوه آن ها تمایل دارند جایگزین(به جای افزودن به آن) شیر مادر با مواد مغذی بیشتر بشوند.

مسائل مربوط به تامین شیر مادر:

اگر برای تامین شیردهی با شیر مادر اقداماتی را برای افزایش تولید شیر خود انجام می دهید.

    علاوه بر تغذیه معمول با شیر مادر، شما می توانید بین تغذیه با شیر مادر برخی از غذاهای تقویت کننده شیر مادر را استفاده کنید یا سعی کنید با گیاه یا چای شیردهی کنید.
    مکمل در نظر بگیرید.
    اگر پزشک نوزاد شما فکر می کند که مکمل لازم است، ممکن است مجبور شوید کودک خود را با تغذیه اضافی بر شیر مادر یا شیر خشک کودک تغذیه کنید.
    نزدیک به کودکتان بخوابید( این کار باعث افزایش پرولاکتین و فراوانی شیر دهی می شود)
    اگر نوزاد نارس دارید، ابتدا او را با شیر مادر تغذیه کنید.
    سپس بعد از تغذیه، شیر اضافی به او بدهید. شما هم چنین می توانید سعی کنید شیر آغوز خود را از شیر اصلی خود جدا کنید.شیر اصلی چربی و کالری بالاتری دارد که می تواند وزن کودک شما را بیشتر افرایش دهد.

تغذیه با شیرمادر
ثابت ماندن وزن نوزاد و راه های درمان آن
آیا باید تغذیه با شیر مادر را متوقف کرد؟

تا زمانی که برای کودک شما بی خطر باشد. می توانید منحصرا به تغذیه با شیر مادر ادامه دهید.

بسته به وضعیتتان ممکن است فقط برای راحتی تصمیم بگیرید که بخشی شیرهی را انجام دهید. اگر کودک را از شیر مادر می گیرید. می توانید به طور انحصاری از تقویت کننده استفاده کنید و شیر خشک به کودک بدهید. یا به فرزند خود ترکیبی از آن دو را بدهید. همیشه انتخاب با شماست.

شیر خشک کودک یک جایگزین بی خطر است. و برای بسیاری از مادران این تنها راه برای اطمینان از داشتن یک کودک سالم که در حال رشد است و به خوبی وزن می گیرد. می باشد. دستیابی به این هدف مهم ترین چیز است.

اگر شما نیاز به تغییر دادن برنامه شیردهی خود برای انجام دارید.

احساس خوبی داشته باشید که بهترین کار را انجام داده اید و کارهایی برای خود و فرزندتان انجام می دهید.

  • ۹۸/۰۴/۱۵
  • حمیدرضا صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی